Carlos di Sarli je eden izmed najbolj popularnih skladateljev tango plesalcev. Zaradi mehke, čutne melodije in jasnega ritma je še posebej priljubljen med začetniki.

Za njegov orkester so značilne violine, ki podpirajo močno vlogo melodije, hkrati pa bandoneonom prevzemajo vlogo ritma. Rezultat so romantični, lahko tudi dramatični tangi, ki te popeljejo na popotovanje po melanholičnih ulicah Buenos Airesa.

Poslušaj njegov instrumentalni Indio Manso iz 1958 in poskušaj povzeti občutke, ki jih prinaša glasba. Je skladba počasna, romantična, dramatična, žalostna, nostalgična? Nam govori kakšno zgodbo?

Violine in bandoneon

Violine imajo pri di Sarlijevem orkestru posebno vlogo. So glavne nosilke melodije, ki je, za razliko od tangov drugih orkestrov, navadno veliko močnejša od ritma. Bandoneon se umika v ozadje in z močnimi, nižjimi toni deluje kot protiutež violinam.

Poslušaj skladbo in si predstavljal, da plešeš samo na violine. Kakšen ples bi to bil? Melodija je tekoča in prelivajoča, na trenutke silovita in odločna.
Sedaj poslušaj skladbo še s pozornostjo na bandoneonu. Bi veliko plesal? Ga lahko slišiš tudi kadar prevladujejo violine?
Bi si lahko predstavljal, da je plesalec bandoneon in plesalka violina, ki potuje okoli njega?

Klasična struktura

Indio Manso spada v skupino tangov, ki so zgrajeni v tradicionalni obliki ABACA. Črke A, B in C predstavljajo teme, ki si sledijo v značilnem zaporedju. Tako se prva tema A ponovi še dvakrat, kar plesalcem olajša interpretacijo.
Vsaka tema je zgrajena iz štirih fraz, ki so dolge 8 bitov. Konec fraz navadno v plesu nezavedno odplešemo, ponavadi z upočasnitvijo ali zaključkom gibanja.

Poslušaj še enkrat skladbo in sledi spodnji tabeli, ki po minutah označuje fraze. Bodi pozoren na strukturo, nato pa skladbo poslušaj še enkrat in opazuj, kaj se zgodi z glasbo na koncu fraz.

A

1: 0.00-0.08
2: 0.09-0.16
3: 0.17-0.25
4: 0.26-0.33

B

1: 0.34-0.41
2: 0.42-0.50
3: 0.51-0.58
4: 0.59-1.06

A

1: 1.07-1.15
2: 1.16-1.23
3: 1.24-1.32
4: 1.33-1.40

C

1: 1.41-1.48
2: 1.49-1.57
3: 1.58-2.06
4: 2.07-2.14

A

1: 2.15-2.23
2: 2.24-2.31
3: 2.32-2.39
4: 2.40-2.48

ABACA struktura

Klasična struktura tango komadov, ko si teme sledijo v zaporedju A-B-A-C-A. Vsaka tema je zgrajena iz 4 fraz, ki so dolge 8 bitov.

Pogovor fraz

Za konec še nekaj besed o igrivi dinamiki fraz, ki se velikokrat zgodi v tangu. Princip se imenuje vprašanje-odgovor in v Indio Manso gradi zanimivo zgodbo med dvema instrumentoma, violino in bandoneonom.
Najbolj pride do izraza v temi B, ko v prvi frazi slišimo violine zaigrati melodijo, ki jo nato bandoneon kot odgovor ponovi v drugi frazi. Pogovor se nato nadaljuje v tretji in četrti frazi, ki sta razdeljeni na pol. V prvem delu obeh bandoneon postavi vprašanje in violina odgovori v drugem delu.

Nekaj podobnega lahko opazimo tudi v temi A, ko slišimo glavno melodijo violin v prvi in tretji frazi, v drugi ter četrti pa jo bandoneon ponovi.